24.04.2024, g. 19:00
Ligue 1 (Liga Francuska)
Lorient vs PSG
Do meczu pozostało:
2dn.12godz.47min.
16.50 X4.75 21.40 Odbierz 330 zł i typuj na eFortuna.pl Zarejestruj konto
Transmisja na żywo

Super prosty sposób na zorganizowanie przestrzeni do pracy w domu

Standardowa praca w biurze powoli odchodzi do lamusa, a na jej
miejsce wskakuje praca zdalna, która od dłuższego czasu rośnie na
popularności. To niebywała wygoda, bo pracując zdalnie, można z
powodzeniem zaoszczędzić sporo czasu, unikając codziennych podróży
do pracy, które są często bardzo problematyczne — szczególnie w
większych miastach. Choć przyjęło się, że praca zdalna ma
praktycznie same zalety, to rzeczywistość jest jednak nieco inna.

Przede wszystkim, pracując zdalnie, jesteśmy narażeni na różne pokusy —
możemy w każdej chwili obejrzeć ulubiony serial, zjeść coś
dobrego czy też wykorzystać w verde bonus bez depozytu
i oddać się w ręce hazardowej przyjemności, i to całkowicie za darmo. Praca zdalna wiążę się też koniecznością stworzenia dedykowanej przestrzeni w domu, w
której będziemy pracować. Home office musi zostać dobrze
zorganizowany, bo źle dostosowane miejsce pracy może negatywnie
wpłynąć na naszą produktywność.

Wiele osób jednak zapomina o tej kwestii albo zwyczajnie ją pomija. To
duży błąd, bo to niezwykle ważny aspekt, odgrywający kluczową
rolę w stworzeniu odpowiedniego środowiska pracy. Co więcej, nie
trzeba w to włożyć dużo wysiłku, bo istnieje super prosty
sposób, aby skutecznie zorganizować sobie home office.

Przeanalizuj swoje potrzeby

Organizacja miejsca do pracy w domu powinna zawsze zaczynać się od tej samej
czynności, czyli wnikliwej analizy potrzeb. Tutaj nie ma żadnej
filozofii, wystarczy zwyczajnie spojrzeć na miejsce, w którym
pracujesz lub zamierzasz pracować, i ocenić, czego tak naprawdę
potrzebujesz, aby zagwarantować sobie najlepsze możliwe warunki
pracy. Koniecznie należy zrobić listę tych rzeczy, aby nam nie
umknęły. Najważniejsze rzeczy, które zdecydowanie warto w tym
zakresie uwzględnić to:

  • biurko,
  • krzesło,
  • komputer,
  • oświetlenie,
  • telefon.

Warto też przeanalizować swoje miejsce pracy pod kątem niepotrzebnych
rzeczy, czyli tych, które nie będą w żaden sposób używane
podczas pracy, a mogą wpływać na chaos organizacyjny, czyli mogą
zwyczajnie zagracać home office. Stare, bezużyteczne papiery,
zepsuty, przestarzały sprzęt czy ozdoby — te rzeczy z pewnością
nie będą przydatne podczas pracy zdalnej, a mogą mieć
potencjalnie zły wpływ na efektywność pracy. Nie ma więc żadnego
sensu, aby je trzymać, chyba że mają jakieś znaczenie
sentymentalne.

Zrób porządek

Od razu po analizie potrzeb, należy niezwłocznie wprowadzać zmiany w
życie. Najlepiej od razu zamówić niezbędne rzeczy, które
przydadzą nam się w pracy zdalnej, i w tej samej chwili zadbać o
usunięcie zbędnych przedmiotów. To bardzo ważne, bo odkładanie
tego w czasie może spowodować, że tak naprawdę nigdy tego nie
zrobimy, bo może nam zwyczajnie zabraknąć czasu lub chęci.

Przeanalizuj również wszystkie bieżące rzeczy, które znajdują się na
biurku, czyli np. różnego rodzaju dokumenty. Zapewne większość z
nich nie musi być wcale „na wierzchu” i nie musi zajmować
cennej przestrzeni do pracy. Z pewnością wiele z tych dokumentów
może być również bezużyteczna, więc śmiało można rozważyć
wyrzucenie ich do kosza. Usuń też wszystkie rzeczy, które z
niewiadomych przyczyn znalazły się w miejscu pracy, a w
rzeczywistości nie powinno ich tam być. Dokumenty, które są zaś
ważne, odłóż w odpowiednie miejsce, tak aby były zawsze pod
ręką.

Zadbaj też o porządek w dosłownym tego słowa znaczeniu, czyli zwyczajnie
wytrzyj kurze i umyj biurko wilgotną ścierką. Najlepiej rób to
regularnie, aby utrzymać czystość i zrobić z tego nawyk. Nie
pomijaj też porządku wirtualnego — dbaj o dobrą organizację
pulpitu na komputerze i zakładek w przeglądarce. Pamiętaj, że
zarówno bałagan realny, jak i cyfrowy może negatywnie wpłynąć
na produktywność podczas pracy zdalnej.

Zorganizuj home office

Kiedy kwestie porządku masz już z głowy, czas najwyższy porządnie
zorganizować swoje domowe biuro. Przede wszystkim wyraźnie
rozgranicz strefę prywatną mieszkania od przestrzeni do pracy, tak
aby zachować odpowiednią kulturę pracy i oddzielić życie
prywatne od zawodowego. Zrób też podział na strefy bezpośrednio w
przestrzeni pracy. Przydziel konkretne miejsce na sprzęt
elektroniczny i dokumenty związane z pracą. W tym aspekcie
zdecydowanie warto zainwestować w różnego rodzaju szafki i półki,
które pozwolą skutecznie przechowywać wszelkie papiery.

Nie zapomnij też o odpowiedniej organizacji okablowania, bo plączące
się kable mogą dość mocno rozproszyć, co może negatywnie
wpłynąć na wydajność w trakcie pracy w domowym zaciszu.
Skorzystaj więc z opasek zaciskowych, aby uporządkować i pochować
kable, tak aby nie plątały się po mieszkaniu — najlepiej, żeby
były w ogóle niewidoczne.

Aktualizuj i personalizuj swoje miejsce pracy

Efektywność pracy zdalnej zależy od dobrej organizacji przestrzeni do pracy, a
dobra przestrzeń robocza to taka, która jest cały czas
dostosowywana do bieżących potrzeb. Nie osiadaj więc na laurach i
cały czas próbuj odświeżać swój home office, szukając złotego
środka. Próbuj różnego rodzaju rozwiązań, aby zwiększyć swoją
produktywność — być może zmiana ustawienia monitora lub
komputera może okazać się w tym pomocna. Podczas regularnych
zakupów nie zapominaj o swoim biurze, bo być może ni stąd, ni
zowąd w sklepie trafi się produkt, który będzie game changerem,
jeśli chodzi o efektywność podczas pracy zdalnej.


Share

Człowiek orkiestra, szara eminencja PSGOnline.pl W przeszłości twórca jednej z pierwszych stron poświęconych Paris Saint-Germain.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *