Podczas niedzielnego spotkania z Lille nasi zawodnicy założyli nietypowe koszulki, które są zwiastunem kolejnej współpracy. Tym razem jest to fundacja Virgila Abloha który, jak podaje oficjalna strona, od początku czuł więź z klubem.
Niestety znanego projektanta nie ma już z nami na tym świecie. Mimo wszystko był bardzo oddany sprawie i poczuł „naturalną więź” z klubem opartą na przekonaniu, że sport i kultura mogą być potężnymi narzędziami zmian społecznych. Chcąc oddać mu hołd zdecydowano się na przygotowanie limitowanej serii koszulek, które wykonane zostay przez Virgil Abloh Archive™ i zadebiutowały w meczu z Lille.
Dodatkowo, w ramach zacieśnienia współpracy 25 młodych ludzi z programów École Rouge & Bleu oraz Allez les Filles, realizowanych przez PSG For Communities przybyły na warsztaty w Grand Palais. Polegały one na tym, aby zpersonalizować kolszuli PSG w hołdzie do stylu artystycznego Virgila Abloha. Głównym jednak narzędziem współpracy jest wspomniana koszulka, którą tak opisuje oficjalna strona klubu.
Ryś, oficjalna maskotka klubu, zastępuje ukochaną panterę Virgila Abloha, nawiązując do amerykańskiej tradycji maskotek sportowych. Napis „AWAY FROM HOME” wykonany czcionką Helvetica stanowi hołd dla jego twórczego dziedzictwa w Paryżu, ulubionym mieście projektanta i jego drugim domu, ponieważ dzielił on swój czas między Chicago a stolicę Francji.
Ta specjalna edycja koszulki jest już dostępna na stronie store.psg.fr, a od 6 października 2025 r. w oficjalnych sklepach Paris Saint-Germain oraz w pop-up store Colette w Grand Palais podczas wystawy „Virgil Abloh: The Codes”. Cena? 175 euro.