Finał Klubowych Mistrzostw Świata w piłce nożnej, który odbył się w niedzielę na stadionie MetLife w New Jersey, nie przyciągnął uwagi amerykańskich widzów. Z danych TNT Sports wynika, że tylko 1,3 miliona osób śledziło to wydarzenie, w którym Chelsea pokonała Paris Saint-Germain 3:0.
Niska oglądalność i porównanie z NFL
W szczytowym momencie liczba widzów wzrosła do 1,8 miliona, co pokazuje ograniczone zainteresowanie finałem. Co ciekawe, większość amerykańskich widzów preferowała transmisję w języku hiszpańskim, podczas gdy anglojęzyczna wersja przyciągnęła jedynie 458 tysięcy oglądających. Średnia oglądalność meczów w prime time oraz weekendy wynosiła 535 tysięcy.
Dla porównania, ostatni finał Super Bowl pomiędzy Philadelphia Eagles a Kansas City Chiefs zgromadził imponującą liczbę 127,7 miliona widzów, osiągając szczytową oglądalność na poziomie 135,7 miliona. To wyraźnie pokazuje różnice w popularności tych dwóch wydarzeń sportowych w Stanach Zjednoczonych.