Social Media mają ogromną siłę przekazu. Ich wykorzystanie przez społeczeństwo rozwiniętych krajów prezentuje jedną z największych sił marketingowych w sieci. Wykorzystanie wbudowanych w nie komunikatorów pozwala ograniczyć ilość wysyłanych maili i przyspieszyć szybkość dotarcia do odbiorcy. Wartość rynku marketingowego proponowanego przez największych graczy internetowych w porównaniu do kosztów ponoszonych za reklamę z ich wykorzystaniem jest chyba najlepszą ofertą reklamową dostępną na rynku.
Social media wielokrotnie udowodniły już siłę własnego przekazu. Ponadto dzięki nim istnieje możliwość dotarcia do zainteresowanego daną tematyką odbiorcy. Szczegółowe sprecyzowanie zainteresowań odbiorcy, do którego ma trafić reklama, powoduje nie tylko zawężenie grona odbiorców, ale i możliwość dokonania lepszej reklamowej inwestycji i to niższym kosztem. Stały wzrost popularności social mediów oraz wykorzystanie ich przez niemal wszystkie pokolenia pozwala propagować nie tylko największe i najfajniejsze akcje, ale każdą z dziedzin, które znajdą tylko odbiorcę. Tak jak i sport, a w szczególności ulubiony sport Europejczyków, czyli piłkę nożną.
Rozgrywka i rozrywka
Fani piłkarscy zbierają się nie tylko w social mediach. Wielu zagląda na najpopularniejsze strony bukmacherskie, klubowe i hazardowe, gdzie mogą miło spędzić swój wolny czas, zaczytując się w wiadomościach sportowych, poszukując nowinek piłkarskich i wynajdując sobie ulubione gry czy obstawiając rozgrywki. Zakłady bukmacherskie cieszą się niewiele mniejszą popularnością co sam sport. Nic w tym dziwnego, gdy największe portale świadczą nie tylko doskonałe usługi, dostosowane aplikacje, ale również są obecne w social mediach, gdzie prowadzą równie szeroko zakrojoną działalność marketingową. Tam przecież z pewnością pokażą się informacje o możliwości wzięcia udziału w promocjach, czy zachęcenia do spróbowania rozgrywki w nowej grze. Również o prowadzonych lub wspieranych przez nie akcjach. Przedstawiciele tych firm doskonale przecież zdają sobie sprawę, że jednym z pierwszych miejsc odwiedzanych przez internautów są właśnie ich konta i kanały w social mediach. Tam znajdą wielopokoleniową społeczność, z której część z pewnością chętnie znajdzie trochę wolnego czasu na rozgrywkę i rozrywkę proponowana przez te platformy.
Popularyzacja sportu przy użyciu social media
Piłka nożna to nie tylko mecz, wynik i punkty w tabeli. To przecież cała otoczka treningowa, wszystkie planowane inwestycje stadionowe i zapleczowe, komentarze, wywiady, rozmowy przeprowadzane z dziennikarzami, ale i kibicami sportowymi. To wszelkiego rodzaju akcje społecznościowe mające rozmaite cele charytatywne bądź pomocowe. I wiele, wiele więcej, co w szczególności kibice piłkarscy i fani klubowi mogą znaleźć właśnie w social mediach, na sprecyzowanych grupach kibicowskich i tematycznych. Na stronach w social media budowanych przez specjalistyczne działy marketingowe lub przez samych pasjonatów, którzy temu sportowi poświęcają swój własny czas po roboczych godzinach. W internecie, ale przede wszystkim w social mediach wiadomości rozchodzą się w błyskawicznym tempie. Od każdego polubienia, przez każdy komentarz i przez wszystkich obserwujących. Zasięg opublikowanego posta może być ogromny i w dużej mierze niezależny od poniesionych na ten cel wydatków reklamowych. Wszystko zależy od dbałości osób prezentujących zespół, klub, markę sportowo-piłkarską i spójności przekazu, która również ma istotne znaczenie.
Popularyzacja piłki nożnej poprzez social media odbywa się w dużej mierze poprzez piłkarskie kluby, samych zawodników, ale i budowane strony kibicowskie, które chętnie rozpowszechniają informacje piłkarskie, ale i akcje sportowe i pozasportowe, będące również motorem napędowym dla każdej z piłkarskich marek.